Jag vill publicera en bok

Jag tipsar: Skriv för hand först

Kategori: Tips

Jag har alltid tyckt om att skriva för hand, när jag var liten så köpte jag ett paket med 5 likadana randiga block och kunde skriva i de istället för att låna en dator att skriva på. Men när jag hade skrivit klart så skrev jag på datorn för att då se hur det såg ut. Stavfel, alldeles för långa meningar, inga kommatecken i texten som gjorde att man blev förvirrad osv.

I alla sammanhang, när jag skriver bokrecension, texter, listor. Först för hand och sedan på datorn, heller inte listor kanske. Men de brukar jag (för jag har en mini whiteboard tavla) skriva med olika färger för att göra upplevelsen roligare och sedan när jag har gjort saken så kan jag stryka över. Så blir det tillslut en tavla i regnbågens alla färger. Brukar oftast bli röd, grön, blå och svart, eftersom de är dem färgerna som jag har i handen.

Kommentarer

  • Matilda Sjöblom säger:

    jag brukar också klottra ner skiss för hand, men det är bara för att om jag har en data så håller jag på och gör andra saker på den, haha!

    Men det är skönt när man skriver rent att stryka över så ser man att det bara blir mindre och mindre att skriva :)

    2012-08-18 | 11:54:52
    Bloggadress: http://lisatilda.blogg.se

Kommentera inlägget här: